Naked Juice gör för första gången någonsin ett samarbete med en svensk illustratör.Det är konstnären Cajsa Wessberg som har fått uppdraget att ta fram en limiterad kollektion med flasketiketter som pryder dryckerna Green, Blue och Mango Machine.
Naked grundades i Santa Monica år 1983 av en juiceälskade affärsinriktad hippie. Idag är Naked ett av världens mest sålda juicevarumärken. Nakeds kampanj 2019 går under namnet Power.Full.City och syftar till att inspirera och främja kreativitet. Varumärket har inlett samarbeten med både nya och etablerade konstnärer runt om Europa och arbetar för att uppmärksamma konst och kreativa uttryck i alla former.
Multitalangen och illustratören Cajsa Wessberg har tolkat Nakeds kampanj ”Powerful City” genom att skissa sina intryck av vad som händer i hennes hemstad Stockholm. Inspirationen kommer från både vardagliga och oväntade ting som sker runt omkring. Frukter och växter blandas med nya intryck och intressanta ögonblick från stadens puls. Visionen med designen är att belysa de dolda skatter som göms i staden och inspirera till att uppleva det roliga i livet. Designen finns placerad på Nakeds storsäljande smoothies, Green Machine, Blue Machine och Mango Machine.
Illustratören Cajsa Wessbergs karriär tog rejäl fart efter hennes uppmärksammade examensarbete på Beckmans Designhögskola, ”Köttdjur”, som belönades med guld i Kolla!-priset 2016. Genom att jobba med både hantverk och digitala tekniker präglas hennes illustrationer av enkla linjer och subtila detaljer. Hennes arbeten kan vid första anblick tolkas som enbart gulliga, men innehåller ofta en oväntad tvist med underliggande budskap.
Den limiterade flaskkollektionen finns i butik från oktober hos återförsäljare.
Malin Nordblom